• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76793
+
-

افزایش 7 برابری سرانه فضای کانون پرورش فکری کودکان

خبر
افزایش 7 برابری سرانه فضای کانون پرورش فکری کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: در دولت تدبیر و امید سرانه فضا برای کودکان و نوجوانان این استان 7 برابر شده است. به گزارش ایرنا «منیر صادقی» اظهار کرد: فضاهای مراکز کانون‌های استان از هزار و ۵۰۰ متر‌مربع در سال ۹۴ اکنون به ۱۰ هزار متر‌مربع در حال حاضر رسیده است. وی افزود: بر اساس شاخص‌ها و در وضعیت مطلوب، باید به ازای هر ۱۰ هزار دانش‌آموز یک مرکز کانون پرورش فکری دایر باشد اما در این استان، اکنون ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان دایر است. 

این مسئول با بیان این‌که اکنون ساخت مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای آشخانه، جاجرم، شیروان و فاروج ناتمام است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های فاروج، آشخانه و جاجرم در ۸۰۰ متر‌مربع زیربنا ساخته می‌شوند و بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و مرکز شیروان هم در هزار و ۲۰۰ متر‌مربع در حال ساخت است که در مرحله فونداسیون است. صادقی افزود: این پروژه‌ها از سال ۸۸ وارد مرحله اجرایی شده است اما بهره‌برداری از آن به علت کمبود اعتبار و یا تخصیص نداشتن اعتبار مورد نیاز به تاخیر افتاده است. 

وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: این جشنواره با شعار «آینده ساختنی است» در 2 بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود. صادقی افزود: بخش قصه‌گویی صحنه‌ای در 2 بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و دختران و پسران نوجوانان، زنان و مردان و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها می‌توانند تا ۱۷ شهریورماه امسال، ثبت‌نام و آثار خود را در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند. وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان دوره‌های پیشین جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریان با سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر می‌توانند در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره شرکت کنند. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی افزود: بخش ۹۰ ثانیه‌‌ای با موضوع «قصه زندگی من» برگزار می‌شود و در آن شرکت‌کنندگان قصه زندگی خود را در فیلم ۹۰ ثانیه‌ای روایت می‌کنند. آثار قصه‌گویان برای شرکت در این بخش باید تا ۱۰ مهر امسال در پایگاه جشنواره بارگذاری شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید